دسته‌بندی نشدهورزشی

برد روحیه بخش تیم ملی فوتبال مقابل بورکینافاسو در آستانه جام ملت‌ها

به گزارش پایگاه خبری عجب شیرنیوز، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18 در ورزشگاه المپیک جزیره کیش در حضور حدود 7 هزار تماشاگر به مصاف تیم بورکینافاسو رفت که مسابقه با پیروزی 2 بر یک به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید. این در حالی بود که تیم ملی در هر نیمه یک ترکیب کاملا متفاوت داشت و امیر قلعه نویی سعی کرد دو ترکیب تیم ملی را در این مسابقه دوستانه آزمایش کند.

تیم ملی ایران یکشنبه راهی قطر می‌شود تا در جام ملت های آسیا شرکت کند. تیم ملی با تیم های فلسطین، هنگ کنگ و امارات همگروه است. نخستین بازی تیم ملی 24 دی مقابل فلسطین برگزار می شود.

مسابقه به احترام شهدای حمله تروریستی کرمان با یک دقیقه سکوت  آغاز شد. رامین رضائیان به دلیل مصدومیت در این بازی غایب است و سردار آزمون هم همراه تیم باشگاه آس رم است و قرار است مستقیم راهی قطر شود و در این بازی  دوستانه غایب بود.

داور: یوسف سعید حسن( عراق)

کمک داوران: عامر داود حسین، اکرمعلی کابر( عراق)

کارت زرد: تاپسو عبدل فیصل، ناگلو آدامو ( بورکینافاسو) کریم انصاری فرد( ایران) 

کارت قرمز:- 

گل: کوناته محمد( دقیقه 16) برای بورکینافاسو مهدی طارمی( دقیقه 42) ، امید ابراهیمی( دقیقه 71) برای تیم ملی

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: بیرانوند، میلاد محمدی، مجید حسینی، حسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، محمد محبی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و شهریار مغانلو 

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تیم بورکینافاسو : کوناته آمیلکا توبی، رایو ایسوفو، یوگا استیو، ناگلو آدامو، گویبر عبدالرزاک، توه ابراهیم، گویر آداما( از دقیقه 77دراما) ، کی استفان عزیز، بنگر ممدی الکس، کوناته محمد( جبار چیلیک) ، تاپسو عبدل فیصل

سرمربی: ولو  هوبرت 

دقایق حساس مسابقه:

دقیقه5:

یک و دو شهریار مغانلو با محمد محبی اولین موقعیت گلزنی را برای تیم ملی ایجاد کرد که در نهایت بازیکنان بورکینافاسو توپ را دفع کردند. سامان قدوس  اولین ضربه کرنر را ارسال کرد که حاصلی برای تیم ملی نداشت.

دقیقه 11:

شوت مهدی طارمی را دروازه بان حریف با یک واکنش خوب راهی کرنر کرد و قدوس این ضربه کرنر را هم ارسال کرد که بازهم حاصلی برای ملی پوشان نداشت و داور خطای بازیکنان ما را اعلام کرد.

دقیقه 13:

پاس پشت مدافعان تیم ملی به تاپسو مهاجم بورکینافاسو رسید و او در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت که دروازه بان تیم ملی توپ را دفع کرد اما با خطای مهاجم حریف دچار مصدومیتی جزیی شد. 

دقیقه 15:

شوت از راه دور بازیکنان بورکینافاسو را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه 16:

اشتباه مدافعان تیم ملی باعث شد که کوناته محمد خیلی راحت در محوطه جریمه صاحب توپ شود و با یک شوت دقیق گل اول مسابقه را به ثمر برساند. 

دقیقه 20:

شوت مغانلو بعد از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد که قدوس این ضربه کرنر را زد اما موقعیتی برای تیم ملی از روی این کرنر هم به دست نیامد.

دقیقه23:

ارسال میلاد محمدی به جهانبخش رسید و شوت از داخل محوطه جریمه  به مدافعان برخورد کرد و راهی کرنر شد. 

دقیقه 26:

ضربه کرنر بورکینافاسو  را مدافعان تیم ملی برگشت دادند.

دقیقه 29:

پاس در عمق بازیکنان بورکینافاسو یک موقعیت گلزنی دیگر برای این تیم ایجاد کرد  که بیرانوند توپ را زودتر از مهاجم حریف مهارکرد.

دقیقه 38:

ارسال بازیکنان تیم ملی به جهانبخش رسید و ضربه او بعد از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد که این کرنر در محوطه جریمه به طارمنی رسید و ضربه او به تیرک افقی دروازه خورد اما کمک داور قبل از آن اعلام آفساید کرده بود.

دقیقه 40:

خطای روی مهدی طارمی یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه نصیب تیم ملی کرد که این ضربه را سامان قدوس زد و توپ به دیواره دفاعی برخورد کرد. 

دقیقه 41:

مهدی طارمی در موقعیت تک به تک با دروازه بان بورکینافاسو قرار گرفت که دروازه بان حریف توپ را راهی کرنر کرد و این ضربه کرنر را قدوس ارسال کرد که توپ به طارمی رسید او با یک ضربه دقیق گل مساوی تیم ملی را به ثمر رساند. 

دقیقه 1+45:

ضربه کرنر بورکینافاسو حاصلی برای این تیم نداشت.

نیمه دوم و  ترکیب دوم تیم ملی؛ 

تیم ملی با ترکیبی کاملا متفاوت به میدان آمد و هر یازده بازیکن تیم تغییر کردند. ترکیب تیم ملی در نیمه دوم به این شرح است:

پیام نیازمند، شجاع خلیل زاده ، سامان فلاح،  علی قلی زاده ، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، آریا یوسفی، کریم انصاری فرد، مهدی قائدی( از دقیقه 76 مهدی ترابی)

دقیقه 51:

ضربه کاشته بورکینافاسو تبدیل به یک موقعیت گلزنی شد که بازیکنان حریف نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند.

دقیقه 58:

ضربه کاشته تیم ملی را حاج صفی روی دروازه بورکینافاسو ارسال کرد که دروازه بان حریف توپ را به خوبی مهار کرد.

دقیقه 61:

مهدی قائدی در موقعیت تک به تک با کوناته دروازه بان بورکینافاسو قرار گرفت که نتوانست دروازه حریف را باز کند و توپ به کرنر رفت که این کرنر هم حاصلی برای ما نداشت.

دقیقه 71:

ارسال بازیکنان تیم ملی با دفع ناقص دروازه بان بورکینافاسو همراه بود که توپ مقابل ابراهیمی فرو آمد واو هم با یک ضربه دقیق گل دوم تیم ملی را به ثمر رساند.

دقیقه 85:

مهاجم تیم ملی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که کمک داور آفساید او را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا